معنی رژیم کتوژنیک

در واقع نتایج تحقیقات محققان نشان داده است که رژیمهای غذایی که در خود مقادیر زیادی اسیدهای چرب دارند و حدود 20 درصد از کالری روزانه افراد را تامین میکنند، نتایجی مشابه با رژیم کتوژنیک کلاسیک خواهند داشت. در رژیم کتوژنیک کلاسیک این میزان بیشتر هم میشود و حدود 85 تا 90 درصد را شامل میشود. به خاطر اینکه چربیها قسمت بزرگی از رژیم کتوژنیک را شامل میشوند، بهتر است از انواع با کیفیت آنها استفاده شود. مطالعات نشان داده اند که مصرف تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ممکن است برای افرادی که دارای اختلالات شناختی یا بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل هستند، به دلیل توانایی آنها در تامین سوخت سریع برای سلول های مغز و همچنین ارتقای ارتباط بهتر بین نورون ها مفید باشد.

منابع حیوانی MCT ها شامل محصولات لبنی مانند کره و خامه غلیظ است. علاوه بر این، با استفاده از MCT ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود می توانید مزایای متعددی مانند بهبود عملکرد مغز، افزایش متابولیسم و افزایش سطح انرژی را تجربه کنید. این آنها را برای افرادی که از مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری کرون رنج می برند ایده آل می کند زیرا آنها می توانند بدون داشتن عوارض جانبی منفی مانند سایر درمان ها تسکین قابل توجهی داشته باشند. در نهایت، دستور العمل های متعددی وجود دارد که حاوی MCT هایی مانند بمب های چربی عسل-لیمو، ماهی سالمون پخته شده MCT یا شیک های پروتئینی MCT نارگیل است، بنابراین آزمایش طعم ها و بافت های مختلف آسان است و در عین حال از تمام مزایای تغذیه ای آنها برخوردار است.

رژیم کتوژنیک سالماز آنجا که شما با رژیم کتو قند و اکثر کربوهیدرات ها را از بین می برید، درک اینکه چرا برای کنترل قند خون عالی است دشوار نیست. البته باید توجه کنید که ممکن است بدن شما بین 1 تا 4 هفته طول بکشد تا به کتوز برسد و به مصرف کتونها به عنوان سوخت عادت بکند. زمانی که میخواهید این رژیم را شروع کنید ممکن است در روزهای اول، ترک کربوهیدرات کمی برای شما سخت باشد؛ اما کمکم به این موضوع عادت خواهید کرد. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. همچنین، در صنایع دارویی به عنوان ضد التهابی، ضد میکروبی و تنظیم کننده مورد استفاده قرار میگیرد.

این نوع رژیم غذایی، بافت عضلات شما را بهتر می کند و از طرفی باعث می شود تا توده های چربی موجود در بدنتان آب شود که همین مسئله کم شدن چربی ها و تقویت عضلات، به خودی خود باعث بهبود چشمگیر در تناسب اندام و سلامت بدن شما می شود. MCT ها همچنین می توانند با بهبود تعادل باکتری های روده و کاهش التهاب در روده به سلامت دستگاه گوارش کمک کنند. یکی دیگر از راههای رسیدن به کتوز، نخوردن غذا به مدت چند ساعت است. میگرن مزمن نوع عارضه میگرنی است و یکی از معیارهای تشخیص آن سردرد میگرن میباشد که برای مدت زمان طولانی تری اتفاق میافتد. روزه داری متناوب که یک روش دیگر از روزه داری است و معمولا شامل مصرف نکردن غذا در مدت زمان کوتاهی است، برای رسیدن به کتوز مفید است.

بهترین روش رژیم کتوژنیکهر دو نوع محدودیتهایی دارند که نویسنده در فصلی به نام آیا میتوانید آن را اثبات کنید به آن پرداختهاست؟ با اینکه روغن نارگیل از چهار نوع چربی متفاوت تشکیل شده است، اما حدود 50 درصد از چربی موجود در روغن نارگیل لوریک اسید سالاد کتوژنیک با خیار و گردو است. گزینه های دیگر عبارتند از روغن هسته خرما یا حتی کره کاکائو که هر دو دارای غلظت های مشابه با طعم های کمی متفاوت هستند. این روغن دارای خواص درمانی و ماساژی است و در صنایع آرایشی و صنایع غذایی نیز استفاده میشود. بنابراین من امیدوار بودم که رژیم غذایی کتوژنیک بتواند شانس مرا جهت ابتلا به عوارضی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی کاهش دهد. همانطور که شاید بدانید MCT ها به کبد شما میروند و مانند کربوهیدراتها عمل میکنند که LCT ها این قابلیت رو ندارند. This data has ​be​en writt en with the he᠎lp of G​SA C ontent G en᠎erator D​em᠎ov​ersi᠎on᠎.

رژیم کتوژنیک صارمیاگر میخواهید به رژیم غذایی خود روغن نارگیل اضافه کنید بهتر است اینکار را کم کم انجام دهید تا تاثیرات جانبی آن مانند اسهال برای شما پیش نیاید. رسیدن به کتوز نیاز به پروتئین دارد پس بهتر است آن را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. پس بهتر است مقدار کافی از آن به کبد برسد. دلیل این اتفاق این است که لوریک است متابولیسم بهتر و سادهتری دارد. علاوه بر این، هنگامی که MCT ها در کنار یک برنامه غذایی سالم استفاده می شوند، ممکن است متابولیسم را نیز افزایش دهند که به تلاش های کاهش وزن کمک بیشتری می کند.

رژیم کتوژنیک یعنی چی

در یک رژیم کتوژنیک مناسب معمولا حدود 60 تا 80 درصد از کالری مورد نیاز بدن از چربیهای سالم به دست میآید. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. در استفاده از روغن MCT باید محدودیت مصرف روزانه را رعایت کرده و احتمال تجمع چربی در کبد را در نظر داشت. اتکینز 100 آسانترین نسخه این رژیم غذایی است و همانطور که از نام آن مشخص است به شما اجازه میدهد که بدون هیچ محدودیت خاصی روزانه 100 گرم کربوهیدرات خالص دریافت کنید.

اگر تصمیم داشتید که این رژیم را شروع کرده و رعایت کنید، بدون شک به مواد غذایی احتیاج خواهید داشت که بهصورت اختصاصی باید در این رژیم رعایت شوند و ما آنها را در این مطلب به شما ارائه کردیم. اما باید توجه داشت که مصرف مقادیر زیاد چربی به خودی خود تضمین کننده رشد میزان کتونها نیست. سازوکار دقیق میگرن ناشناخته است؛ البته این باور وجود دارد که میگرن به دلیل نوعی اختلال در رگهای خونی و عصبی باشد. رژیم یکی از راههای کاهش چربی و لاغری است که در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم: رژیم كتوژنيک چیست؛ چگونه شما را لاغر میکند؛ غذاهای مجاز و ممنوع در این رژیم چه مواردی هستند؛ این رژیم برای چه کسانی مفید یا مضر است؛ و یک نمونه رژیم کتوژنیک را به شما بدهیم.

روغن نارگیل یکی از گزینه های محبوب است که حاوی حدود 65 درصد تری گلیسیرید با زنجیره متوسط وزنی است و آن را برای کسانی که به دنبال منبع با کیفیت بالا از این اسیدهای چرب هستند، انتخابی عالی می کند. اگر مطمئن نیستید چه محدودهای برای شما مناسب است، یک متخصص لاغری خوب پیدا کنید که بتواند به شما در رسیدن به اهداف شخصیتان کمک کند. در واقع هر گونه رژیم غذایی اعم از رژیم لاغری و رژیم چاقی علاوه بر کاهش وزن یا افزایش وزن باید تاثیر مثبت روی سلامت کلی بدن بگذارد. ضمنا بعضی از رژیمهای لاغری پرطرفدار هم هستند که معایب آنها بیشتر از مزایایشان است.

بهتر است قبل از تغییر سبک زندگی و روال غذایی خود، نگاه دقیقتری به این رژیم بیندازیم. به دلیل عدم وجود پروتئین و بسیاری از ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در روزه چربی بهتر است بیشتر از 3 تا 5 روز این متد غذایی را ادامه عسل در رژیم کتوژنیک ندهید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر فردی نیازهای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین آزمایش با انواع مختلف قبل از حل و فصل یک مورد خاص می تواند مفید باشد. بنابراین بسیار مهم است که دوباره بتوانید انبه، پرتقال، انگور، موز، گیلاس و سایر میوههایی را که مصرف کتو مجاز نبودند، مصرف کنید. و اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، رژیم کتو در واقع ممکن است سرعت را کاهش دهد؛ چرا که چندین ویتامین و مواد معدنی میتوانند به باروری بیشتر مردان و زنان کمک کنند و داشتن رژیم کتو سطوح این مواد مغذی را که برای باروری مهم هستند کاهش میدهد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از آیا کتوز در رژیم کتوژنیک بوی آلت تناسلی را بد و زیاد می کند؟ دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.