برزیل 2 مورد تایید شده از Omicron را مشاهده می کند که اولین مورد در آمریکای لاتین است


سائو پائولو (AP) – مقامات بهداشتی در برزیل اولین موارد تایید شده از نوع omicron در این کشور را گزارش کرده اند.

سائو پائولو (AP) – مقامات بهداشتی در برزیل اولین موارد تایید شده نوع omicron در این کشور را در دو مسافری که از آفریقای جنوبی بازگشته بودند، گزارش کردند که اولین مورد از این نوع در آمریکای لاتین است.

دبیرخانه بهداشت ایالت سائوپائولو گفت یک مرد 41 ساله و یک زن 37 ساله در انزوا هستند. آنها آزمایشات خود را در 25 نوامبر پشت سر گذاشتند و علائم خفیف بیماری را در آن زمان نشان دادند.

آمریکای لاتین به شدت از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده است و برزیل به تنهایی بیش از 600000 مرگ و میر را گزارش کرده است، رقمی که تحلیلگران معتقدند دست کم گرفته شده است.

برزیل برای مسافران خارجی که وارد این کشور می شوند نیازی به واکسیناسیون COVID-19 ندارد.

اوایل روز سه‌شنبه، ژاپن و فرانسه اولین موارد خود را از نوع omicron گزارش کردند، در حالی که یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونای جهش یافته تقریباً یک هفته قبل از اینکه زنگ در آفریقای جنوبی را به صدا درآورد، در اروپا بوده است. چهارشنبه گذشته 24 نوامبر بود که مقامات آفریقای جنوبی وجود ویروس بسیار جهش یافته را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کردند.

چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا آن طور که برخی مقامات بهداشتی گمان می کنند، مسری تر است یا خیر، آیا این واکسن را به شدت بیمار می کند، و اینکه آیا می تواند واکسن را خنثی کند یا خیر.

حق چاپ © 2021 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، نوشت یا دوباره توزیع کرد.